Koulutuspoliittinen palaute

Tältä sivulta löydät linkin Flingaan, jonne kuka tahansa voi käydä kirjoittamassa koulutuspolitiikkaan liittyvää palautetta, jos huomaa epäkohtia/epäselvyyksiä esimerkiksi kursseihin, henkilökuntaan yhteyden saamiseen tai viestintään liittyen.

Flingaan on valmiiksi laitettu värikoodein yläkohdat kandikurssit & kandi, maisterikurssit & gradu, opettajat/henkilökunta, yleinen/muu, edunvalvonta sekä kehitysehdotukset. Tarkoitus on lisätä palaute/kysymykset/ilmoitukset näiden kohtien alle käyttämällä yläkohdan mukaista väriä. Yläkohtia saa myös itse lisätä, jos valmiista yläkohdista ei löydy sopivaa teemaa.

Hallitus pitää Flingaa säännöllisesti silmällä, kerää tulleita palautteita ja viestii niistä tarpeen mukaan oppiainevastaavalle ja muille asianomaisille. Hallitus myös poistaa sivulta kaiken epäasiallisen sisällön.

Millaisia asioita Flingaan SAA kirjoittaa?

– Kurssin X vastuuopettaja ei ole tiedossa.
– Kurssin X aikataulu/toteutustapa puuttuu.
– Henkilökunnan jäsentä X ei saa kiinni.
– Edunvalvonnallisia (EI arkaluontoisia) asioita.
– Kurssin X arvosanat ovat myöhässä.
– Kehitysehdotuksia (esim. tenttiajoista, dedisten ajankohdasta/mikä tahansa idea siitä, miten opetukseen/opiskeluun liittyvää asiaa voisi parantaa).

Mitä Flingaan EI saa kirjoittaa?
– Henkilökunnan jäsen X on tyhmä.
– Hallitus on tyhmä.
– Henkilökohtaisia tai arkaluontoisia asioita.
– Juoruja tai perättömiä väitteitä.
– Asioita, jotka eivät liity opetukseen tai koulutuspolitiikkaan (esim. ”Saisko Huoneelle kamomillateetä?” tai ”Milloin saa tietää mahtuiko sitseille?”).
– Omia tai muiden tunnistetietoja.

Jos olet epävarma, kuuluuko asiasi Flingaan, kysy ensin hallituslaiselta. Flingan on tarkoitus olla aina avoin palautekanava yleisille asioille, jotka mahdollisesti koskettavat useampaa fobialaista. Jos asiasi on sinun ja jonkun toisen ihmisen välinen asia, ole yhteydessä suoraan asianomaiseen, hallitukseen tai tarvittaessa yhdenvertaisuusvastaaviin.

Flinga tulee aluksi kokeiluun ja jos homma toimii, jatketaan sen käyttöä. Jos ei, keksimme jotain muuta. Palautetta saa antaa hallitukselle osoitteeseen fobiahallitus [at] utu [piste] fi.

LINKKI FLINGAAN: https://flinga.fi/s/FRNX7U6