Paljon onnea uusille fukseille!

Paljon onnea uusille opiskelijoille sisäänpääsystä ja tervetuloa osaksi mahtavaa ainejärjestöämme Fobiaa! Tässä vielä muutama vinkki loppukesälle, ennen uurastuksen alkamista, jotta opintojen aloitus ja syksy lähtisivät käyntiin mahdollisimman helposti.

Maksakaa ajoissa kaikki laskut, myös Fobian jäsenmaksu. Erityisen tärekää on kuitenkin muistaa maksaa TYY:n jäsenmaksu, sillä TYY:n jäsenmaksu toimii myös ilmoittautumisena läsnäolevaksi opiskelijaksi yliopistoon.

Ihan huono ajatus ei myöskään ole etukäteen vähän selvitellä miltä tulevan syksyn opinnot näyttävät, sillä ensimmäiset viikot kuluvat nopeasti lähinnä muihin opiskelijoihin tutustuessa. Kannattaa siis hieman jo etukäteen tutkia opetusohjelmia ja kirjailla ylös kalenteriin jo alustavasti omien kurssienne aikatauluja. Myös sivuaineita kannattaa jo katsella opinto-oppaista.

TYS:in asuntoihin haluavien kannattaa muistaa lähettää asuntohakemus TYS:ille mahdollisimman nopeasti. Jos TYS:n kanssa ilmenee ongelmia eikä asuntoa kuulu, kannattaa toimistolle soittaa. TYS:iltä asuntoa hakiessa ei myöskään kannata olla liian ronkeli, sillä on hyvin epätodennäköistä, näin syksyä kohti mentäessä, että TYS:iltä saa yksiön, varsinkaan läheltä yliopistoa. Kannattaa siis hakea myös soluasuntoja. Turussa myös yksityisiä vuokra-asuntoja saa ajoittain melko halvalla vuokralla, joten niitäkin kannattaa katsella.

Vielä kerran onnea sisäänpääsystä! Toivottavasti viihdytte opintojenne parissa ja osallistutte Fobian järjestämään toimintaan ja tapahtumiin.

Ystävällisin terveisin

Fobian tiedotus- ja kotisivuvastaava

Eerika

Ps. Fobialla on oma facebook-ryhmä, jonne saa ja kannattaa liittyä!